ورود ثبت نام

رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

ساینوژل | Synovial

PDFچاپایمیل
شرح

نام ساینوژل از ترکیب دو کلمه ساینوویال (Synovial)  به معنای مفصلی و ژل گرفته شده است و درمجموع تداعی کننده ژل داخی مفصلی است. این فرآورده حاوی هیالونیک اسید با جرم مولکولی بالاست که در مایع مفصلی ویسکوزیته ایجاد می‌کند. مایع سینوویال یا مایع بین مفصلی، مایعی ژله‌ای که لغزان کننده داخل مفصل است و به راحتی و روانی مفصل در هنگام حرکت کمک می‌کند.ترکیب اصلی مایع سینوویال، هیالورونیک اسید است.ساینوژل یک سرنگ آماده تزریق تک دوز، استریل و غیر تب‌زا  از محصول هیالورونیک اسید 1/16%  است که ماندگاری بالایی در مفصل خواهد داشت. تزریق داخل مفصلی ساینوژل عملکرد مفاصل را بهبود می‌بخشد، در نتیجه باعث تسکین درد ناشی از استئوآرتریت خواهد شد. ساینوژل تحرک مفصلی، بیماری‌های شایع مفاصل و مشکلات ناشی از تحلیل مایع سینوویال و غضروف‌های بین مفصلی را بهبود می‌بخشد.

ترکیبات

محلول ایزوتونیک موجود در سرنگ آماده تزریق ساینوژل، حاوی هیالورونیک اسید، کلریدسدیم، فسفات سدیم مونو بازیک، فسفات سدیم دی بازیک و آب قابل تزریق است.

موارد مصرف

ساینوژل در کاهش درد و محدودیت‌های حرکتی مفاصل که ناشی از تحلیل رفتن غضروف و همچنین آسیب‌های وارده در اثر تغییرات مایع سینوویال مفاصل بزرگ از جمله زانو و شانه هستند، کاربرد درمانی دارد.

منع مصرف

• تزریق داخل عروقی ساینوژل منع مصرف مطلق دارد زیرا ممکن است باعث بروز عوارض نامطلوب سیستمیک شود.
  • تجویز ساینوژل در بیمارانی با شرایط زیر منع مصرف دارد:
    - بیمارانی که سابقه آلرژی به سدیم هیالورونات یا ترکیبات مشتق آن را دارند
    - بیماران مبتلا به عفونت یا بیماری‌های پوستی در محل تزریق
    - بیمارانی که مایع مفصلی آنها به شدت ملتهب و یا عفونی است
    - بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی سیستمیک

موارد احتیاط

• در صورت آسیب به سرنگ یا باز بودن بلیستر، از تزریق آن جدا خودداری نمائید.
  • آگر محصول در یخچال نگهداری می‌شود، محصول را قبل از تزریق به دمای محیط برسانید.
    ساینوژل به صورت تک دوز وفقط به جهت یک بار تزریق طراحی شده‌است، در صورتیکه محصول دوبار استفاده شود هیچگونه تضمینی برای باقیماندن عملکرد و استریلیتی دارو نمی‌باشد و ممکن است منجر به آسیب و تلقیح عفونت در مفصل بیمار شود.
  • پس از گذشت تاریخ انقضا درج شده بر روی جعبه و یا برچسب سرنگ ساینوژل از تزریق آن خودداری نمائید.
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

عوراض جانبی

• درموارد نادر تزریق ساینوژل ممکن است سبب بروز حساسیت(آلرژِی) شود و در موارد بسیار نادر ممکم است سبب بروز شوک آنافیلاکتیک شود.
  • در صورت بروز هر یک از علائم حساسیتی زیر، فورا به پزشک یا پرستار مراجعه نمائید:
    - ضایعات پوستی، خارش
    - ورم صورت، لب یا زبان
    - سرفه، تنگی نفس
    این عوارض ممکن است چه در حین تزریق و چه بعد از تزریق رخ دهد.
  • پس از تزریق داخل مفصلی ساینوژل، ممکن است علائمی مانند درد، تورم، التهاب موقت، احساس گرما یا قرمزی در مفصل تحت درمان، مشاهده شود. این علائم موقت هستند و با استراحت مفصل یا سرد کردن با بسته‌های یخ تسکین می‌یابند. در صورت عدم تسکین هر یک از این علائم حداکثر تا 4 روز و یا بروز علائمی به غیر از این موارد ذکر شده، به پزشک خود مراجعه نمائید.
  • احتمال بروز عوارض جانبی در افراد مبتلا به اختلالات خود‌ایمنی یا بافت همبند، بیشتر می‌باشد.

مقدار و نحوه مصرف

سرنگ‌های آماده تزریق ساینوژل فقط باید توسط پزشک متخصص دارای تجربه، دو تا سه بار تزریق شود. بسته به شدت بیماری، چند مفصل می‌توانند همزمان مورد درمان قرارگیرند. با توجه به وزن مولکولی هیالورونیک اسید موجود در سرنگ آماده تزریق ساینوژل، اثرات سودمند درمان یک دوره کامل از آن ممکن است تا 36 هفته آینده ادامه یابد. چرخه درمان ممکن است با نظر پزشک تکرار شود.

بسته بندی و شرایط نگهداری

یک سرنگ آماده تزریق استریل، حاوی 32میلی گرم هیالورونیک اسید در بسته بندی استریل.
در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود و از یخ‌زدگی حفاظت شود.
محصول را قبل از تزریق به دمای محیط برسانید.

بازنگری ها

هنوز نظری برای این محصول وجود ندارد.